18.11.2013

Uudistunut blogi!

Kuten moni on varmaan jo huomannut, olen lähiaikoina uudistanut blogia aika radikaalisti. Olen lisännyt neljä uutta sivua valikkorakenteeseen:


  • Minä, kertoo minusta ja sijoitusfilosofiastani
  • Salkku, sisältää osakesalkkuni sisällön kerran parissa kuussa päivitettynä
  • Osinkotulot, tänne kerään kerran kuukaudessa tietoa saamistani osingoista ilman veroja. Tällä hetkellä tulot ovat vielä suhteellisen epäsäännöllisiä johtuen salkun pienestä koosta. Muutaman vuoden päästä tulojen pitäisi olla säännöllisemmät.
  • Tavoitteet, asetan ja listaan tänne joka vuosi uudet tavoitteet lähinnä osakkeiden näkökulmasta, päivitän myös vuoden lopussa että olenko saavuttanut tavoitteeni vai en.

Aion myös kirjoitella neljää suunnilleen joka kuukausi toistuvaa kirjoitussarjaa:

Viimeisin osto
Tulot/menot per kuukausi
Osinkotulot per kuukausi
Osakesalkun päivitys

Näin saatte enemmän tietoa edistymisestäni kohti taloudellista riippumattomuutta. Palkkapäivä muuten lähestyy. Suunnitelmissani on ostaa ehkä uutta osaketta. Mutta millainen tämä osake sitten on? Ensinnäkin minun pitäisi ostaa tarpeeksi isolla summalla ettei välityskulut muodostuisi liian suureksi. Ajattelin ostaa noin 1515€ kyseistä osaketta. Tämä on kuitenkin nykyrahoilleni aika suuri summa... Tällä hetkellä minulla on käteistä ehkä jotain 1200€. En ole vielä varma paljon palkkani tulee olemaan koska olen tehnyt vähän lisätöitä viikonloppuna. Luulen kyllä että palkka tulee olemaan riittävästi osakeostoihin.

Kuten edellisestä postauksestani kävi ilmi, myös ensi kuussa minulla on ikävän pakollisia kuluja kuten hammaslääkäri, lomamatka ja kaikki joululahjat. Toivottavasti palkka on tarpeeksi suuri että jäisi jotain edes käteen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.